DojoGym | Fitness
303
page-template-default,page,page-id-303,ajax_leftright,page_not_loaded,,qode_grid_1200,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-14.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive
 

Fitness

Activitate fizică regulată care dezvoltă atat capacităţile fizice, forţa, viteza, cat si capacităţile de mintale: memoria, aptitudinile psiho-motorice precum coordonarea, lateralitatea, echilibrul, orientarea în spaţiu şi cunoştiinţe asupra corpului omenesc.

 

Tot mai multe persoane care doresc să fie în formă incearca sa isi asigure o alimentatie cat mai sanatoasa si echilibrata fara de care activitatea fizică este imposibilă.

Pentru un antrenament eficient este recomandata o hidratare intensa.

Fitness

 

Fitness este un cuvant relativ recent intrat in vocabularul nostru cotidian. Termenul fitness este definit ca fiind un complex de activitati, cu scopul de a fi in forma, cuprinzand musculatia, stretching si antrenamentul cardio.

 

Fitnessul este definit de foarte multe ori ca fiind starea de bine, care asociaza o buna conditie fizica, cu un psihic puternic, motivat, cu o stare mentala si raspunsuri emotionale pozitive, generatoare ale aspectului fata de sine, cu integrare si interrelatii sociale constante si generatoare de progres individual si implicit, al intregii societati.

 

Pentru omul modern, fitnessul trebuie sa devina un mod de viata.

Fitness-IMG

Obiectivele generale ale fitnessului sunt:

  • Optimizarea conditiei fizice

Prin dezvoltarea fortei, vitezei, puterii, mobilitatii articulare si elasticitatii musculare, rezistentei, echilibrului, coordonarii, supletii.

  • Optimizarea structurii si formei corporale

Scaderea tesutului adipos raportat la greutatea corporala, adaptarea formei corporale la cerintele personale.

  • Optimizarea suportului functional al conditiei fizice

Sistemul respirator, sistemul cardio-vascular, procesele metabolice, sistemul nervos central, sistemul imunitar.

  • Optimizarea spirituala

Imagine de sine si gandire pozitiva, incredere in propria persoana, inter-relationare umana conform cerintelor sociale.

Contractiile musculare:

  • Izometrice

Contractii bazate pe tensionarea muschiului sau a grupei musculare fara miscare

  • Izotonice

Contractii care genereaza miscare

  • Izokinetice

Contractii care se desfasoare cu viteza constanta

Contractiile izotonice si izokinetice reprezinta doua faze specifice: concentrica / pozitiva (scurtarea muschiului) si excentrica / negativa (alungirea muschiului – revenirea la pozitia initiala).

 

Flexia rerezinta apropierea a doua segmente, in timp ce extensia reprezinta indepartarea a doua segmente.

 

In fitness exista patru tipuri de priza: supinatie, pronatie, neutra si mixta.

Tipuri de exercitii in fitness:

  • De baza

  • De izolare

  • Complexe

  • Ansamblu de exercitii / Complexe de exercitii / Antrenament de tip circuit

Putem vorbi de fitness doar daca indeplinim trei conditii esentiale, care nu merg una fara cealalta: odihna + nutritie + antrenament (care presupune imbunatatirea rezistentei, fortei si vitezei)

 

Este cunoscut faptul ca in corpul uman exista 560 de muschi.

 

Putem imparti oamenii in trei tipuri somatice mari: ectomorf, mezomorf, endomorf. Un singur individ nu poate fi cu un tip somatic clar, ci doar cu un tip somatic accentuat, intotdeauna vom fi o combinatie de cel putin doua tipuri somatice.

Greutatea optima de antrenament se alege astfel:

Daca se urmareste cresterea in forta sau masa corporala, greutatea optima va fi cea cu care se pot face 3 – 4 repetari

 

Daca se urmareste cresterea masei musculare, greutatea optima va fi cea cu care se pot face minim 8 repetari, maxim 12.

Despre CARDIO

Ritmul cardiac, adica numarul de batai maxim / minut se calculeaza astfel: 220 – varsta. Orice numar mai mare de atat poate duce la complicatii grave.

 

In mod normal la persoanele care practica sportul de performanta, ritmul este undeva la 190 batai/ min, in timp ce la persoanele care practica sportul comercial este undeva intre 130 – 160 batai / min. Sigur, aceste numere sunt general valabile, insa difera de la individ la individ. Dar persoanele sedentare, semisedentare sau la incepatori, ritmul se mentine in jurul a 130 batai / min.

Un antrenament cardio arata in felul urmator:

  • Incalzire (articulatii, musculatura)

  • Cardio intensiv (in functie de sportul practicat si de target)

  • Tehnica/forta

  • Relaxare – revenire

Exemple de exercitii pentru fiecare grupa musculara:

  • Exercitii pentru piept

  • Complex: flotari
  • De baza: impins cu bara
  • De izolare: fluturari

  • Exercitii pentru biceps

  • De baza: flexii cu bara
  • De izolare flexii cu gantere

  • Exercitii pentru triceps

  • Complex: flotari la paralele
  • De baza: impins din culcat cu bara, cu priza apropiata
  • De izolare: extensii cu gantera

  • Exercitii pentru spate

  • Complex: tractiuni la bara
  • De baza: ramat la aparate
  • De izolare: ramat cu gantera

  • Exercitii pentru umeri

  • De baza: impins
  • De izolare: fluturari cu gantere

  • Exercitii pentru picioare

  • De baza: genuflecsiuni sau presa
  • Complex: fandarea
  • De izolare: flexii, extensii, aparate